Woonbedrijf ieder1 breidt stap voor stap haar dienstverlening uit

Met elkaar nemen we nog steeds allemaal voorzorgsmaatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. De afgelopen periode was onze dienstverlening dan ook anders huurders van ons gewend zijn. We gaan er nu vanuit dat we nog lang ‘corona-proof’ moeten blijven werken. Op dit moment bereidt Woonbedrijf ieder1 zich daarom voor op een 1,5 meter samenleving, waarin het welzijn en de veiligheid van onze huurders, samenwerkingspartners en medewerkers is gewaarborgd. Daarbij is er speciale aandacht voor kwetsbare doelgroepen. De komende tijd gaan we onze dienstverlening stap voor stap uitbreiden en houden daarbij natuurlijk de aangekondigde maatregelen vanuit de overheid nauwlettend in de gaten. 

Wat verandert er?
Vanaf 11 mei gaan wij de onderhoudswerkzaamheden bij huurders thuis weer oppakken en beperken wij ons dus niet meer alleen tot spoedreparaties en werk buiten de woning. Dit betekent dus ook dat huurders zelf ook weer reparatieverzoeken kunnen doen bij hun wijkteam en dat deze in goed overleg met elkaar ook weer worden ingepland. Voor huurders van 70 jaar en ouder geldt op dit moment dat we alleen spoedreparaties mogen uitvoeren. Werkzaamheden die buiten de woning plaatsvinden, worden vooraf gemeld. 

We werken volgens het protocol ‘Samen veilig doorwerken’. Dit protocol is opgesteld door de overheid en hierin staat duidelijk omschreven hoe we op een veilige manier voor huurders én medewerkers onderhoudswerkzaamheden kunnen uitvoeren. Lees hier welke veiligheidsmaatregelen we treffen. 

Contactloos onderhoud
Het uitgangspunt hierbij is ‘contactloos onderhoud’. Daarvoor hebben we ook een praktisch stappenplan op papier gezet, zodat huurders weten hoe de vakman werkt, welke veiligheids- en hygiënemaatregelen hij in acht neemt en wat we aan huurders vragen als een vakman bij hen thuis komt. Zo zorgen we er samen voor dat werkzaamheden op een zo prettig mogelijke en veilige manier kunnen plaatsvinden. Bij de bevestiging van de afspraak krijgt de huurder de flyer ‘Samen veilig doorwerken: zo werkt het’, waarop alle stappen staan vermeld.

Vragen? 
U kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur. Ook buiten kantoortijden kunt u (bij spoed) dit nummer bellen. U wordt dan doorgeschakeld naar onze storingsdienst.

 

Terug naar overzicht