Mijn sleutel is afgebroken. Wat nu?
Algemeen
Neem contact op met uw wijkteam.
Vanwege een personeelsbijeenkomst sluiten we vandaag om 16.00 uur! Heeft u na die tijd een spoedgeval? Bel dan het nummer van uw wijkteam. U wordt dan automatisch doorgeschakeld naar de storingsdienst die 24/7 bereikbaar is.
Neem contact op met uw wijkteam.
In de meterkast.
Nee. De knipsloten in de woning zijn uniek. Sleutels zijn niet bij te bestellen.
Neem contact op met uw wijkteam. Ook als u zich heeft buitengesloten. Er komt een vakman naar u toe. Woonbedrijf ieder1 streeft naar een wachttijd van niet langer dan 2 uur.
De kosten zijn voor uw rekening. Binnen kantoortijden zijn deze tussen de € 48,00 en € 168,00.
Buiten kantoortijden tussen de € 150,00 en € 270,00 euro. Afbellen zonder kosten is niet mogelijk.
Zijn uw sleutels gestolen? Meld dit dan bij uw inboedelverzekering. De meeste verzekeringsmaatschappijen vergoeden deze onkosten. Wilt u uw cilinders laten vervangen, dan kunt u contact opnemen met uw wijkteam. Zij kunnen aangeven wat de kosten zijn als we bij u komen voor het vervangen van de cilinders.
Sleutels kunt u zelf bij laten maken. Wilt u gecertificeerde sleutels? Neem dan contact op met uw wijkteam.
U krijgt drie tags. Voor extra tags neemt u contact op met uw wijkteam. Een extra tag of het vervangen van een tag kost € 25,00.
Neem dan contact op met uw wijkteam of meld de reparatie via mijn ieder1.
U doet eerst een aangifte bij de politie. Stuur een kopie van de aangifte naar uw wijkteam. Zijn uw sloten kapot of zijn de sleutels gestolen? Meld dit dan bij uw inboedelverzekering. De meeste verzekeringsmaatschappijen vergoeden deze onkosten. Is het slot niet geforceerd of zijn de sleutels niet gestolen? En wilt u wel de sloten laten vervangen? Tegen betaling vervangen wij dit voor u.
Er zijn twee soorten spoedreparaties:
Binnen twee werkdagen na uw melding komt een vakman de reparatie uitvoeren.
Dat doet u via mijn ieder1. Hier kunt u ook een afspraak inplannen.
Het servicepakket is een verzekering voor kleine reparaties die de huurder zelf moet uitvoeren. Heeft u liever dat woonbedrijf ieder1 deze kleine reparaties uitvoert, dan sluit u een servicepakket. U betaalt hier € 8,85 per maand voor. In het
Onderhouds ABC
kunt u teruglezen welke werkzaamheden binnen het pakket vallen. De glasverzekering en ontstopping vallen hier in ieder geval onder.Soms zit er een beetje tijd tussen de werkzaamheden en de factuur. U ontvangt de factuur per post.
Kan het wachten tot de volgende werkdag? Neem dan contact op met uw wijkteam, of meld de reparatie via mijn ieder1.
Heeft het spoed? Neem dan buiten kantoortijd contact op met woonbedrijf ieder1. Dat kan ook in het weekend. Let op: bel alleen in nood- of spoedgevallen, dan wordt u geholpen.
Doe eerst de stekkerproef. Haal alle stekkers uit alle stopcontacten en schuif daarna alle schakelaars in uw meterkast omhoog. Doe nu alle stekkers weer één voor één in de stopcontacten. Valt de stroom weer uit als u een bepaald apparaat aanzet? Dan is dat het apparaat dat de kortsluiting veroorzaakt. Als één van uw apparaten of lampen inderdaad de kortsluiting veroorzaakt, kunt u dit zelf oplossen.
Is dat niet het geval en vindt u geen oorzaak? Neem dan contact op met het wijkteam.
U dient een reparatieverzoek in via uw persoonlijke pagina op mijn ieder1.
Schimmel en vocht ontstaan vaak door slechte ventilatie. Zet daarom regelmatig de ramen tegenover elkaar open. Maak de badkamer droog en laat de badkamerdeur open staan.
U moet zelf schimmel voorkomen en verwijderen.
Blijft de schimmel toch ondanks uw acties? Of blijkt er sprake van lekkage? Meld dit bij het wijkteam.
Via mijn ieder1. Of bel tijdens kantooruren met uw wijkteam. Als u 's avonds of in het weekend een spoedreparatie heeft die niet kan wachten, wordt u doorgeschakeld naar onze storingsdienst.
In de meterkast.
Draai de gaskraan dicht. De gaskraan zit in de meterkast.
Heeft u een servicepakket? Neem dan telefonisch contact op met uw wijkteam. Het wijkteam verbindt u door met Service Glasherstel.
Heeft u de schade zelf veroorzaakt of heeft u geen servicepakket? Dan zijn de kosten voor uzelf.
Heeft u een servicepakket? Dan kunt u bij een verstopte afvoer van uw gootsteen, doucheputje, toilet of dakgoot contact opnemen met uw wijkteam. Het wijkteam verbindt u door met het bedrijf dat de verstopping zal verhelpen.
Heeft u geen servicepakket? Dan zijn de kosten voor het verhelpen van een verstopping voor uw eigen rekening. U kunt dan zelf een ontstoppingsbedrijf bellen.
Controleer eerst het volgende:
Storing niet opgelost?
Woont u in Deventer, neem dan contact op met Van Dam Technisch Beheer via 0548-226001.
Woont u in Zutphen, neem dan contact op met Breman, via 08000201773 (let op 11 cijfers).
U kunt de storing ook melden bij uw wijkteam.
U moet zelf uw cv-ketel bijvullen en de radiatoren ontluchten.
Heeft u een gaskachel, boiler of geiser? Dan moet u zelf het onderhoud regelen. Op de zijkant van uw apparaat zit een sticker met de gegevens van de eigenaar.
Eén keer in de twee jaar voeren we een onderhoudsbeurt uit, bij nieuwere ketels is dit eén keer in de drie jaar. Wij maken een afspraak met u.
In elke woning ligt een vulslang. U moet zelf uw cv-ketel bijvullen.
Woont u in Deventer? Dan maakt u een afspraak met Van Dam Technisch Beheer. Dat kan telefonisch via 0548-226001.
Woont u in Zutphen? Maak dan een afspraak met Breman. Dat kan telefonisch via 08000201773 (let op 11 cijfers).
U mag de storing ook melden bij uw wijkteam.
Neem voor storing aan de stadsverwarming contact op met het wijkteam.
Neem contact op met een medewerker van het wijkteam. Houd als dat kan het liftnummer bij de hand.
Heeft u de apparatuur zelf geplaatst of overgenomen van de vorige huurder? Dan moet u de inbouwapparatuur zelf (laten) repareren.
Hebben wij de apparatuur geplaatst? Dan doen wij ook het onderhoud. Let op: er zijn uitzonderingen op deze afspraak. Deze leest u in de huurovereenkomst. Neem hiervoor contact op met uw wijkteam.
Keukenaccessoires zijn van uzelf. Deze moet u zelf onderhouden en repareren.
U moet zelf de batterij vervangen.
Als uw deurbel niet werkt, kan zowel de batterij in de drukker als van de ontvanger leeg zijn. Controleer ze allebei.
Is uw rookmelder op het lichtnet aangesloten? Ook dan zit er een batterij in die u zelf kunt vervangen.
Is de accubatterij leeg? Neem dan voor Deventer contact op met Van Dam Technisch Beheer via 0548-226001 en voor Zutphen met Breman via 038-4274300.