Onderhoud

Woonbedrijf ieder1 voert onderhoud uit aan uw woning uit om de kwaliteit in stand te houden. Dit zorgt ervoor dat de woning op de lange termijn goed bewoonbaar blijft. Daarbij valt te denken aan schilderwerk van de buitenkant van de woning, dakgoten vervangen en hang- en sluitwerk vervangen.

Hoe informeren wij u?

Als in uw complex een bewonerscommissie aanwezig is, dan worden de werkzaamheden in het overleg tussen de commissie en Woonbedrijf ieder1 als gespreksonderwerp meegenomen.

Vervolgens krijgen individuele bewoners een brief met de aankondiging van de werkzaamheden, een globale planning en de naam van de contactpersoon bij wie u terecht kunt voor vragen over het project. Daarna stuurt het uitvoerende bedrijf de bewoners van het complex een brief met de exacte datum en tijdstip van de werkzaamheden met eventuele aanvullende informatie. Na afronding van de werkzaamheden neemt Woonbedrijf ieder1 contact op met de bewoner(s) om te informeren of alles naar wens is verlopen. Dat kan zijn middels een bezoek of een formulier dat u kunt invullen.

Renovatie

Om uw woning weer tientallen jaren te laten meegaan, kan het zijn dat Woonbedrijf ieder1 grootschaliger onderhoud gaat uitvoeren. Dat noemen we een renovatie. In dat geval gaat Woonbedrijf ieder1 in een vroeg stadium om tafel met huurders. Samen met huurders wordt een plan gemaakt welke werkzaamheden uitgevoerd gaan worden. Bij groot onderhoud kan de kwaliteit van uw woning flink verbeterd worden, bijvoorbeeld doordat uw energierekening naar beneden gaat. Dan wordt een verhoging van de huurprijs doorgevoerd. Maar dan moet wel 70% van de huurders instemmen met de plannen.