Reparatieverzoek

U kunt een reparatieverzoek doen bij een gebrek of een storing aan uw woning of woongebouw. Een reparatieverzoek dient u via onze website in via het online formulier. Bellen mag natuurlijk ook. Een aantal onderdelen (bijvoorbeeld de centrale verwarming) aan de woning wordt niet door ons, maar door een ander bedrijf geregeld. Hieronder leest u wat u in dat geval moet doen.

Kan een reparatie niet tot de volgende dag wachten, dan kunt u 24 uur per dag contact met ons opnemen via telefoonnummer 088 111 0 222.

Veel gevraagd over Reparatieverzoek

Er moet iets gerepareerd worden in mijn woning. Hoe kan ik dat melden?

U kunt uw reparatieverzoek melden via het online formulier op deze website. U kunt ook tijdens kantooruren bellen met onze klantenservice via telefoonnummer 088 111 0 222. Wanneer u 's avonds of in het weekend een spoedreparatie heeft die niet kan wachten tot de eerst volgende werkdag kunt ons ook bellen. U wordt dan doorgeschakeld naar onze storingsdienst.

Onderhoudsfrequentie CV/Mechanische ventilatie /Warmte-Terug-Win systeem

Hoe vaak wordt er een onderhoudsbeurt uitgevoerd aan de installaties in mijn huurwoning?

In welk jaartal het onderhoud, inspecteren of reinigen van verschillende installaties nodig is, wisselt per woning. De onderhoudsfrequentie is:

CV-ketel en radiatoren:                                                               1 x per 2 jaar;
Ventilatiebox (MV):                                                                      1 x per 4 jaar;
WTW-box (Warmte-Terug-Win) en filters vervangen:             1 x per jaar;
Er wordt tevens een extra set filters achtergelaten, die u zelf na 6 maanden vervangt;
Kanaalreiniging ventilatiesysteem:                                            1 x per 4 jaar;
Gashaarden, gaskachels, geisers:*                                            1 x per jaar;
Veiligheidstest aardlekschakelaar(s) en gasleiding:               1 x per 4 jaar;
 

*) mits deze in eigendom is van Woonbedrijf ieder1

Kan Woonbedrijf ieder1 inbraakwerend hang-en sluitwerk voor mij aanbrengen?

Nee. Inbraakwerend hang- en sluitwerk is weliswaar goed voor de woning, maar levert geen extra punten op volgens het Woningwaaderingssysteem. Daarom brengt Woonbedrijf ieder1 dit niet voor u aan. U mag wel zelf inbraakwerend hang- en sluitwerk laten aanbrengen. U moet dit wel eerst schriftelijk aanvragen. De uitvoering moet vakkundig gebeuren. U bent, voor dit onderdeel, niet verplicht de woning in zijn oorspronkelijke staat terug te brengen als u gaat verhuizen. Houdt u er rekening mee dat u het aan te brengen hang- en sluitwerk, zonder verrekening van kosten, achter moet laten in de woning als u verhuist.

Hoe lang duurt het voordat een reparatie wordt uitgevoerd?

Woonbedrijf ieder1 streeft er naar dat er binnen 5 werkdagen een vakman langskomt om de reparatie uit te voeren.

Mijn kraan lekt, wat kan ik doen?

U kunt uw reparatieverzoek melden via deze website via het online formulier. U kunt ook tijdens kantooruren bellen met onze klantenservice op telefoonnummer 088 111 0 222.

Wat kan ik zelf doen als er een gaslek in mijn woning is?

Is er een gaslek, draai dan meteen de hoofdkraan dicht. Neemt u vervolgens contact op het onze klantenservice via telefoonnummer 088 111 0 222.

Mijn afzuigkap/wasemkap doet het niet, wat kan ik doen?

Wanneer uw afzuigkap/wasemkap eigendom is van Woonbedrijf ieder1 kunt u bij een storing contact opnemen met onze klantenservice op telefoonnummer 088 111 0 222.

Mijn geiser is kapot, waar kan ik dit melden?

Woonbedrijf ieder1 heeft geen geisers in onderhoud (uitzonderingen staan hieronder benoemd). Hiervoor dient u zelf een contract af te sluiten. Woont u Deventer dan kunt u contact opnemen met de Energiewacht via telefoonnummer 0800 - 0825. Woont u in Zutphen dan kunt u contact opnemen met de Energieservice via telefoonnummer 055 - 533 0 356.

Woont u op de Assenstraat in Devente , Stokbrand of de Waarden in Zutphen, dan kan het zijn dat Woonbedrijf ieder1 wel uw geiser in onderhoud heeft. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze klantenservice, telefoonnummer 088 111 0 222.

Mijn riolering is verstopt, wat kan ik doen?

Wanneer u lid bent van het servicepakket kunt u bij een verstopping van uw riolering bellen met onze klantenservice op telefoonnummer 088 111 0 222. U wordt dan doorverbonden naar het bedrijf die de verstopping voor u kan verhelpen. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Wanneer u geen lid bent van het servicepakket zijn de kosten voor het verhelpen van een verstopping voor uw rekening. U mag zelf een ontstoppingsbedrijf bellen. U kunt ook contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen u door verbinden met het bedrijf die de verstopping voor u kan verhelpen. U betaalt de rekening met pin of ä contant aan het ontstoppingsbedrijf.

Putten en straatkolken
Bij een verstopte straatkolk op een parkeerterrein van Woonbedrijf ieder1 en een verstopte put in een achterpad van Woonbedrijf ieder1 kunt u onze klantenservice bellen op telefoonnummer 088 111 0 222. U hoeft hiervoor geen lid te zijn van het Servicepakket en hier zijn voor u geen kosten aan verbonden. U wordt doorverbonden met het ontstoppingsbedrijf. Parkeerterreinen en achterpaden in eigendom van de gemeente, kunt u bij de gemeente melden.

Moet ik zelf zorgen voor het vegen van de schoorsteen?

Ja, u bent als huurder zelf verantwoordelijk voor het vegen van de schoorsteen. Het is belangrijk om de schoorsteen die wordt gebruikt voor het stoken van hout, kolen of olie elk jaar te laten vegen om brand in de schoorsteen te voorkomen.


Bij gasgestookte installaties (bijv. CV-ketel) ontstaat geen roetaanslag. Deze wordt tijdens het onderhoud dus niet geveegd, maar wel gecontroleerd op de werking en bijv. vogelnesten.
Meer info op website Brandweer.nl trefwoord “Veilig Stoken” of ga naar http://www.brandweer.nl/brandveiligheid/veilig_stoken/wist_u_dat/veilig_stoken/

 

Vult Woonbedrijf ieder1 ook de cv-ketel bij?

Nee, u bent zelf verantwoordelijk voor het bijvullen van uw CV ketel.

Mijn cv-ketel, mechanische ventilatie of warmte terugwin systeem werkt niet goed, waar kan ik dit melden?

Woont u in Deventer:

Voor storingen of reparaties aan de individuele CV-installatie, warm tapwater of het ventilatiesysteem kunt u 24 uur per dag en 7 dagen per week bellen met Van Dam Technisch Beheer, telefoonnummer 0548-226001 of via de website www.vandamgroep.com/ieder1 (geen spoed) of meld de storing via www.vandamgroep.com/ieder1 .

Heeft u geen eigen cv installatie in uw woning, dan is uw woning aangesloten op een collectieve installatie en u betrekt uw warmte voor verwarming en het tapwater van Ennatuurlijk. In geval van een storing aan uw CV-installatie of uw warm watervoorziening vragen wij u te bellen met Ennatuurlijk via 085-2734555. De technici van Ennatuurlijk gaan kijken of de storing binnen of buiten uw woning is. Is deze erbuiten dan zorgt Ennatuurlijk zelf voor de reparatie. Is de storing binnen uw woning, dan geeft Ennatuurlijk de melding door aan  Van Dam Technisch Beheer, telefoonnummer 0548-226001 of via de website www.vandamgroep.com/ieder1 (geen spoed) .  Van Dam Technisch Beheer, telefoonnummer 0548-226001 of via de website www.vandamgroep.com/ieder1 (geen spoed) neemt dan contact met u op om een afspraak te maken voor de reparatie.

Woont u in Zutphen:

Voor storingen of reparaties aan de CV-installatie, warm tapwater of het ventilatiesysteem kunt u 24 uur per dag en 7 dagen per week bellen met Breman Service Genemuiden, telefoonnummer 0800-0201773 of via de website www.breman.nl/storingmelden (geen spoed) of meld de storing via www.breman.nl/storingmelden .

 

U kunt natuurlijk ook altijd ons Klant Contact Center bellen via 088 – 111 0 222.

 

Ik heb problemen met de mechanische ventilatie, waar kan ik dit melden?

Woont u in Deventer, neem dan contact op met Van Dam Technisch Beheer, telefoonnummer 0548-226001 of via de website www.vandamgroep.com/ieder1 (geen spoed). Woont u in Zutphen, neem dan contact op met Breman Service Genemuiden, telefoonnummer 0800-0201773 of via de website www.breman.nl/storingmelden (geen spoed).

Hoe kan ik problemen met schimmel en vocht in mijn badkamer voorkomen?

Het is belangrijk dat u altijd goed ventileert. Zet met regelmaat ramen tegen elkaar open zodat er een goede luchtdoorstroom is. Maak uw badkamer goed droog en laat de badkamerdeur open als er geen ventilatie mogelijk is in de badkamer zelf.

Wat moet ik doen bij een lekkage in de algemene ruimte van mijn flat?

Is er een lekkage in een algemene ruimte, neemt u dan zo snel mogelijk telefonisch contact op met Woonbedrijf ieder1, telefoonnummer 088 111 0 222.

Meer vragen (10)